חינוך

מערכת החינוך העירונית היא בבואה להתפתחות העיר. 

ההחלטות שמתקבלות היום ישפיעו על דור העתיד, ולכן לקידום סדר היום החינוכי המטמיע ערכי מעורבות חברתית- קהילתית ומצוינות אישית יש משמעות חשובה לטיפוח דור שירצה, בתורו, לקחת חלק פעיל ואחריות על העיר והמדינה. 

גורמים מהותיים נוספים באחריות החינוכית על הילדות והילדים של כולנו הם יצירת מעמד ראוי לאנשי החינוך וצוותי המנהלה, שיתוף ההורים ומתן שירות ברמה גבוהה לתלמידים ולקהילה. 

כראש עיר, אמשיך לפעול כפי שפעלתי עד כה כמחזיק תיק החינוך, למתן מענה מגוון לכלל התלמידות והתלמידים תוך המשך פיתוח מסגרות חינוך ייחודיות שיאפשרו הרחבת הידע, הטמעת ערכים חברתיים וקידום מצוינות לכל ילדה וילד. 

השאיפה שלי היא לאפשר תוכנית מותאמת אישית לכל תלמידה ותלמיד הכוללת חיזוק המעטפת הרגשית וטיפוח האקלים המיטבי, מתוך אמונה ביכולות הטמונות בכל אחת ואחד מהם, הן במסגרות הפורמליות והן במסגרות הבלתי פורמליות. 

רחובות בהנהגתי תעצב ותפעיל מערכת חינוך ציבורית מובילה, ממעון ועד לאקדמיה, במסגרתה יתאפשרו הזדמנויות והכלה לכל תלמידה ותלמיד במטרה להצעיד אותן קדימה לעבר העתיד, ללא תלות במצבו הכלכלי והחברתי, ובאופן שיאפשר התחלה שיוונית לכולם.

מתוך הכרה בחשיבות החינוך ובתמורתו לעתידם של העיר ותושביה, רחובות תעמיד את העשייה החינוכית בראש סדר העדיפויות שלה ותקדיש חלק משמעותי מתקציב העירייה לטובת חינוך עירוני, שאינו רק בסיס לימודי אלא בסיס ערכי, חברתי-קהילתי וריגשי, עבור ילדי העיר.

  1. טיפוח ופיתוח מקצועי של ההון האנושי המוביל את מערכת החינוך באמצעות תוכניות העשרה, הענקת תמריצים ושיפור מעמד צוותי ההוראה.

     

  2. הרחבת זרמים ותוכניות ייחודיות במערכת החינוך העירונית:
    הקמת ביה"ס למחוננים, הקמת ביה"ס יסודי, חט"ב ותיכון דמוקרטי, הקמת ביה"ס ברוח השיטה המונטסורית, הקמת חט"ב ממלכתי דתי מעורבת ופתיחת כיתות חינוך מיוחד לכלל הלקויות.

     

  3. בניית תכנית אב מסודרת לשיפור התשתיות של גני הילדים ובתי הספר.

     

  4. בניית תוכנית מקיפה של שיפוץ ובנייה מחדש של כלל מוסדות החינוך הוותיקים בעיר.  

     

  5. הקמת סיירת תיקוני חירום שתפעל לתיקון מפגעים במוסדות החינוך ביעילות ובמהירות למען הילדות והילדים שלנו.

     

  6. הקמת מאגר סייעות עירוני לגיבוי בזמן אמת של כלל מוסדות החינוך בעיר.

     

  7. הפעלת תוכניות מערכתית לעידוד שוויון חברתי ומגדרי המבוססת על ערכים ליברליים בכל מוסדות החינוך בעיר.

     

  8. הפעלת תוכניות מערכתית למניעת אלימות בכל מוסדות החינוך בעיר.

     

  9. הקצאת משאבים נוספים לתלמידי החינוך המיוחד לפעילות משלבת בגנים ובבתי הספר לצד חוגים מותאמים במרכזים קהילתיים ובחוגים עירוניים.

     

  10. הגברת הפיקוח העירוני במעונות ובגנים כדי לקדם את תחושת הביטחון של ההורים.

     

  11. הפעלת תו תקן עירוני למעונות הפרטיים מגיל לידה עד שלוש. 
     
  12. השקת תוכנית עירונית ללמידה על מורשת העיר רחובות לכלל הגילאים.

     

  13. הקמת מרכזי ילדים ונוער "עירונוער" בשכונת נוספות בעיר.

     

  14. הפעלת תכנית להכפלת מספר הבנות שילמדו מקצועות המדע והטכנולוגיה. 

     

  15. יצירת שיתופי פעולה נוספים וחיזוק הקשר הפדגוגי בין כלל המוסדות האקדמאיים בעיר (מכון ויצמן, הפקולטה לחקלאות והמרכז האקדמי פרס) לבין מערכת החינוך העירונית. 

     

  16. הקמת מרכז אומנות עירוני עם טכנולוגיות חדישות במטרה להעשיר את עולמם התרבותי של תלמידות ותלמידי מגמות האומנות באמצעות חוויית למידה עשירה ומשמעותית.

     

  17. הכפלת התמיכה בכלל תנועות הנוער במטרה להרחיב את מאגר החניכות והחניכים בעיר.

     

  18. קידום הפעלת תוכניות אורח חיים בריא, תזונה נכונה ופעילות גופנית בכלל מוסדות החינוך בעיר.

     

  19. הקמת מרכז חדשנות עירוני שיהיה אחראי על הפיתוח, הקידום, הטמעת החדשנות פדגוגית והתאמת מערכת החינוך למאה ה- 21.

     

  20. יצירת קמפוס עירוני אחד שיאפשר לשלב בין לימודיהם של התלמידות והתלמידים במסגרות החינוך לבין מוסדות החינוך הנוספים בעיר.
he_IL
Powered by TranslatePress